Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van zoliesgrotereis - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van zoliesgrotereis - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

24 Januari 2007 | Singapore, Singapore

Het Azie avontuur is begonnen. En een avontuur dat is het! Ik had in Nieuw Zeeland een familie ontmoet (tijdens het ontbijt), die me zodra ze hoorden dat ik naar Singapore kwam, uitnodigden om bij hun te komen logeren. Wat is een betere manier om Singapore, zijn cultuur en zijn mensen te leren kennen dan dat? Precies! Dus ik zit nu bij een super vriendelijke allenstaande moeder met 3 kinderen van mijn leeftijd met een Chinesche achtergrond, die me met veel plezier en groot enthousiasme overal mee naar toe sleuren (met heel veel tegenzin van mij natuurlijk). Allereerst werd ik meegenomen naar de supermarkt, want 's avonds was er een groot familie feest waarvoor een hoop gekookt moest worden. Interessant om te zien dat ook hier Heinz, M&M's en Heineken hun plekje hebben gevonden. Maar ik wist niet dat er zoveel soorten fruit en groenten waren die ik absoluut niet kon identificeren. Of dat Garnier hier een speciale whitening lijn heeft (en niet voor je tanden!). Of dat je hier zelfs ontbijt-noodles hebt.Of dat er minstens 50 verschillende soorten rijst te verkijgen zijn. Of dat er om koeienpoten en ingewanden gevochten wordt...
's Avonds dus een familiefeest. Een heeeeele grote familie, met allemaal hele lieve ooms en tantes, die me met de grootste tandeloze glimlach en vol trots allerlei locale gerechten lieten proberen. Er zijn een hoop tranen gevloeid die avond. Zij met zijn allen huilend van het lachen (eten met chopsticks is nog niet mijn sterkste punt), terwijl bij mij de tranen over mijn wangen liepen van het hete eten. Wow wat is dat eten spicy!!! Het was een geweldige avond en zeer bijzonder.
De volgende dag mee naar de kerk. Een christelijk kerk. Het is opmerkelijk om te zien dat waar je ook bent, Amerika, Nederland, Australie of Singapore dus, de kerkdiensten grotendeels hetzelfde zijn. Behalve dan de inhoud van de preek: een felle tirade hier tegen het individualisme met teksten van Frank Sinatra als illustratie van hoe het NIET moet. En het voorbeeld van kannibalisme in Duitsland (waar die kerel graag opgegeten wilde worden en iemand vond via het internet die dat wel wilde doen) als schrikbeeld. Hmmm. (nee echt, wij Westerlingen vinden dat ook niet normaal, en nee dat gebeurt niet dagelijks, zelfs niet wekelijks of jaarlijks). Maar ik geloof dat ik uiteindelijk de boodschap wel begreep, waar we ons in het Westen ook wel in konden vinden: leef niet alleen voor je eigen belang en zorg voor de mensen om je heen...

Verder is Singapore een geweldige stad. Ontzettend druk, warm, benauwd en plakkerig. Maar er is zoveel nieuws en moois te ontdekken in Little India, Chinatown, Arabic city of in de coffeeshop om de hoek (de locale restaurantjes waar ik elke keer geen enkel idee heb wat ik bestel en de locals mij als een bezienswaardigeheid beschouwen). Ik zeg; zeker een aanrader, Singapore!!!

  • 24 Januari 2007 - 07:27

    Anne:

    Jij blijkt echt een geweldige tijd te hebben. Echt leuk dat je aansluiting aan een familie uit Singapore hebt gevonden. There's no better way to prove their way of life! Ik wens je nog heel veel plezier! Liefs Anne

  • 24 Januari 2007 - 08:30

    Heleen:

    Blijven genieten meid ;p

  • 24 Januari 2007 - 08:45

    Ted Geerts:

    wouw, wat fantastisch allemaal, je moet toch wel buitengewoon toegankelijk overkomen,dat je "zo maar"uitgenodigd wordt, of wellicht toch een charme uitstralen die je alleen op wereldreis kunt opdoen.
    Ik ben zeer benieuwd hoe je thuis overkomt na deze super ervaringen.

  • 24 Januari 2007 - 09:04

    Esther Goris:

    Door een onbekende reden had ik je vorige mailtje niet ontvangen, dus ik begon me al zorgen te maken! Geheel onterecht natuurlijk, want jij weet je echt prima te redden. Geniet van het samenzijn met deze familie en laat ze daar allemaal maar kijken naar jouw stralende lach, hihi!! Liefs Esther

  • 24 Januari 2007 - 09:18

    Miranda En Fam.:

    Hee Lisette, Wat maak je toch allemaal leuke dingen mee. Ik zou haast jaloers worden op jouw. Maar goed geniet ervan en we horen je wel weer. Mvg. Miranda, Arnold en kids. XXXXX

  • 24 Januari 2007 - 09:27

    Johan:

    volgens mij vermaak jij je zo goed daar..kom je nog wel terug naar onze koude windlandje??

    *raas

  • 24 Januari 2007 - 13:29

    Leon Thannhauser:

    We komen eraan...Groet van neef Leon, neefjes Stefan en Edwin en oma Emmie welke hier uit Spanje is....

    Kusjes X x X

  • 25 Januari 2007 - 09:21

    Natasja:

    Met open mond zit ik je verhaal te lezen, jij komt nooit meer terug als het zo door gaat, na Azië hop naar het volgende continent, je komt vast wel weer iemand tegen die je daar voor uitnodigd haha. Je bent ook zo'n wereldwijf!! Wist ik al wel, maar nu wordt het wel heel letterlijk duidelijk, mooi mens. Gauw tot de volgende keer maar weer en GENIET!
    Kus&knuff Natas

  • 25 Januari 2007 - 09:27

    Lisette:

    Hey natas,

    heb je een emailadres waarop ik je kan bereiken???

    liefs lisette

  • 25 Januari 2007 - 11:45

    Valerie:

    Hey lieve meid! Heerlijk om die energie tussen alle regels door te lezen!

  • 25 Januari 2007 - 15:22

    Maarten:

    haha zodra je terug bent in Nederland zullen we eens bij de Thai gaan eten of zoiets. Kan je je skills met chopsticks laten zien. ;)

    Dikke kus

  • 25 Januari 2007 - 21:52

    Jory:

    Hee Lisette, wat komen er een mooie dingen op je pad! Geweldig zeg!

    Fietste van de week toevallig langs je oude kamertje in het Nijmeegse, gek hoor ;)

    xxxx

  • 26 Januari 2007 - 20:04

    Tante Tien:

    Te gek wat je allemaal beleeft, als je nog in china komt in april kunnen we misschien nog een afspraak maken. Groetjes van Tine

  • 27 Januari 2007 - 20:18

    Goose:

    hey Lisette. sounds like your travels are going fantastic.Singapore must be great fun and very different to oz and nz. wish i could read your blog.one day i guess. England is going ok.its bloody cold and in the 2 months i have been here i think i have seen only 4 blue sky days,hehe.will be here for about a year,i think.chat soon.have a great time.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2007

Dank jullie wel!

15 Juli 2007

En dan eeeeeeindelijk: THAILAND!!!

06 Juli 2007

Swept away

26 Juni 2007

Borneo!

09 Juni 2007

Nog 5 weekjes!

Actief sinds 15 Aug. 2006
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 50976

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: