In bad met... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van zoliesgrotereis - WaarBenJij.nu In bad met... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van zoliesgrotereis - WaarBenJij.nu

In bad met...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

26 Mei 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

OLIFANTEN!!! Jawel jawel! Ik ben er nog helemaal hyper van! Wow! Niet zo heel ver hier vandaan, zo'n 4 uur rijden, wonen 13 olifanten in een olifanten-opvanghuis. Zieke, gewonde of bedreigde olifanten uit heel Maleisie worden hier naar toe gebracht.
En gelukkig is dit totaal geen zielig verhaaltje: ze worden om de paar maanden 'vrij' gelaten in het oerwoud dat bij de sanctuary hoort en dan halen ze een paar andere olifanten uit datzelfde beschermde stukje oerwoud om door de toeristen gevoerd en aangestaard te worden. Totdat de olifanten weer gezond, hersteld en happy zijn. Dan worden ze vrij gelaten in de Taman Negara, het oerwoud waar ik dus gewoond heb de afgelopen 4 maanden.

En jawel: ik had het grote geluk om een dagje mee te helpen en te doen! Omdat ik een aantal vrienden heb die als tourguide in Kuala Tahan werken en zij weer vriendjes hebben die als tourguide ergens anders in Maleisie werken (waaronder dus dit olifanten-sanctuary), beleef ik de meest bizarre en heerlijke dingen hier. Zoals een dagje badderen met een stel olifanten! (Misschien niet het idee van een ideaal dagje spa voor sommige onder ons, maar oh wow wel enorm bijzonder! En zeker met verrassingseffecten als phytons van 2 meter die voorbij komen cruisen... Helemaal als die vervolgens doodleuk op je schouders wordt gedrappeerd.
Maar zoals de foto's bewijzen doorsta ik dat alles met uiterste koelbloedigheid en plezier!)

Ongelooflijk hoe intelligent, gehoorzaam en indrukwekkend die olifanten zijn. En GROOT! Pfff! En dat realiseer je je pas als je er probeert bovenop te klimmen. Of als je ze aan het schroonschrobben bent en ze ineens besluiten om op te gaan staan en er een poot van een halve meter in doorsnee op je afkomt, maar achter je ook zo'n gevaarte van ruim 5000 kilo ligt te genieten van zijn modderbehandling.
Maar ook uiterst schattig! Vooral mijn nieuwste liefde: Yoyo. Pas een paar maanden geleden geboren en echt enorm enorm schattig. Een soort kopie van Dombo. Beetje jammer dat hij, hoewel pas geboren toch al 1,5 meter groot en zo'n 300 kilo, niet in mijn rugzak paste om mee naar huis te nemen (en de vliegtuigmaatschappij slechts 20 kilo bagage per persoon toestaat)...

  • 26 Mei 2007 - 05:20

    Jose:

    Hai Liset!

    Wat weer een prachtig verhaal! Wat een omslag zal het straks (jippie!!) weer voor je zijn als je in Nederland terug bent. Geniet er nog even van en tot gauw,

    groet! Jose

  • 26 Mei 2007 - 07:30

    Esther:

    Waaauww! Echt ongelooflijk bijzonder!

    Liefs,
    Esther

  • 26 Mei 2007 - 07:30

    JeroenH:

    Ongelofelijk...
    en SUPER cool!
    dit ga je NOOOOIT meer vergeten :-)

  • 26 Mei 2007 - 07:42

    Leon Thannhauser:

    Leuke halsband heb je op die tweede foto om !!!!! HELP.....
    Wat zul jij weer moeten wennen in deze NL super snelle wereld straks.........GENIET NOG !!!!

    Groet van je neef en neefjes....

  • 26 Mei 2007 - 08:04

    Jory:

    waaaaauw!! Wat een ervaring!

    liefs

  • 26 Mei 2007 - 14:43

    Bep:


    Wat eng , die slang om je nek .
    Brr , aan je gezicht te zien was jij er ook niet erg blij mee.

    Was hij giftig of niet ?

  • 26 Mei 2007 - 14:49

    Esther:

    Wat een leuke foto's! Noooooit echter dat ik die slang zo om mijn nek zou hebben gedaan...ennnuuh wat had ik toch eigenlijk ook wel even mijn heerlijke douche willen verruilen voor dat 'bijzondere dagje badderen' van jou, hihi!

    Kus Esther Goris

  • 27 Mei 2007 - 08:59

    Inge:

    !!! Lisette er zit een slang op je nek!!! Mijn hemel dat je dat durft!
    Die olifanten zijn trouwens inderdaad schattig. Groot, maar schattig. :-)
    liefs

  • 27 Mei 2007 - 12:01

    Remie:

    Wees gerust! In Nederland kun je ook heeeeel leuke ervaringen op doen met Gorilla's. Als je interesse hebt regel ik een afspraak voor je in Blijdorp. :-)

    Liefs Remie

  • 27 Mei 2007 - 13:30

    JapJap:

    Maar zoals de foto's bewijzen doorsta ik dat alles met uiterste koelbloedigheid en plezier!)

    Koelbloedig,.. yeah richt :P
    u kijkt toch wel een beetje angstig

    en neej ik leef niet meer ,.. :D

  • 28 Mei 2007 - 09:04

    Sandra:

    Oh, ik ben jaloers!!!

  • 28 Mei 2007 - 09:06

    Sandra:

    Mooie regenboogboa trouwens

  • 31 Mei 2007 - 08:29

    Jory:

    @ Remie: hihihihihihi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2007

Dank jullie wel!

15 Juli 2007

En dan eeeeeeindelijk: THAILAND!!!

06 Juli 2007

Swept away

26 Juni 2007

Borneo!

09 Juni 2007

Nog 5 weekjes!

Actief sinds 15 Aug. 2006
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 50926

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: