Nog 5 weekjes! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van zoliesgrotereis - WaarBenJij.nu Nog 5 weekjes! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van zoliesgrotereis - WaarBenJij.nu

Nog 5 weekjes!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

09 Juni 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het is alweer een aardig tijdje geleden dat ik de gelegenheid heb gehad een berichtje op de site te plaatsen. Of het voelt alleen maar zo omdat er zo ontzettend veel gebeurd is in de afgelopen weken... Teveel om allemaal op te kunnen schrijven. En ergens is dat misschien maar goed ook, dan heb ik nog iets te vertellen als ik straks weer terug ben. Anders zijn we ook zo snel uitgepraat ;-)

Na al wel duizend keer mijn plan veranderd te hebben, kon ik onvermijdelijk niet langer meer uitstellen en was het tijd om afscheid te nemen. Het was verschrikkelijk moelijk en eigenlijk ook heel erg mooi om van al mijn kindjes afscheid te nemen. En van mijn collega's, en mijn nieuwe vrienden. Het is verbazingwekkend hoe iedereen in zo'n korte tijd zo'n bijzonder plekje in mjn hart heeft weten te vinden. Het is echt een ongelooflijk mooie, warme, leerzame en onvergetelijke ervaring geweest. Snik.
Het was heel mooi dat mijn vertrek ongeveer gelijk viel met Hari Guru, Teacher's Day. Een dag speciaal om alle leraren in Maleisie in het zonnetje te zetten. En een dag waarop alle leerlingen cadeautjes meenemen voor hun (favoriete)leraren (en hoewel het geen populariteitswedstrijd is, wordt de hoeveelheid cadeautjes door iedereen nauwlettend in de gaten gehouden. Ik vraag me af hoe ik het gedaan heb met 3 zakken vol ;-) ) De hele dag traditionele dansen, toneelstukjes, spelletjes en leuke dingen. Ik met groep 5 (ik moest natuurlijk wel enig resultaat van mijn verblijf daar laten zien) een toneelstuk in het Engels voorbereid. Helemaal schattig en hartstikke goed! (slechts een klein beetje bevooroordeeld als trotse lerares...) Het was een heerlijke dag en een perfecte afsluiting van mijn verblijf hier. Maar oh, wat zal ik het missen...

En toch, het is ook goed om weer verder te gaan. Het is een geweldige en leerzame ervaring geweest, en toch ook gewoon goed geweest zo. Het wordt ook wel weer tijd om jullie allemaal weer te zien! Nog 5 weekjes en dan kom ik weer naar Nederland, 17 juli om precies te zijn. :-) Voor die tijd vlieg ik nog voor drie weken naar Borneo, en tot die tijd ben ik nog eventjes aan het rondtouren op het schiereiland van Maleisie. Zo heb ik de afgelopen week op een tropische eiland doorgebracht. Niks anders gedaan dan duiken en snorkelen. Onwijs blauw en helder water, witte stranden, palmbomen, prachtig weer en heerlijk koel vergeleken met Kuala Tahan (slechts een graad of 33 ;-) ). Om, wanneer je maar wilt, het warme water in te lopen met je snorkel op om een stuk of duizend vissen te zien, of turtles van 2 meter doorsnede, of haaien. Hmm, heerlijk...Morgen op weg naar de theeplantages (besloten om mijn plan toch niet voor de 1001ste keer te veranderen en het aanbod om duikinstructeur op een van de mooiste eilanden in de wereld te worden, met gratis opleiding, toch maar afgelagen...) en daarna naar een ander prachtig eiland voor nog wat meer duiken.
Oh, trouwens het mooiste van het rondreizen nu, is dat ik als een vip door het land ga. Ik heb het weer voor elkaar gekregen om de juiste mensen te ontmoeten en al mijn vervoer, het merendeel van mijn accomodatie en veel tripjes gratis te krijgen. Na dus al een bezienswaardigheid te zijn, met groeiende belangstelling als ze horen dat ik Maleis spreek, groeiend respect als ze horen dat ik cikgu (lerares) ben, met als gevolg duizenden foto's met totaal onbekenden, geen moment alleen, de meest vriendelijke uitnodigingen en behulpzaamste aanboden, wordt het helemaal erg als ik gezien wordt met allemaal bijzondere, belangrijke, hoge piefen uit de omgeving... Oh wat zal het heerlijk zijn (en wennen vrees ik) als ik straks weer gewoon Lisette ben...

  • 09 Juni 2007 - 10:41

    PennyLeen:

    Hai Lisette!
    Misschien weet je niet eens meer wie ik ben... Maar ik ontvang nog altijd je update-mailtjes en ik lees je berichten op de site met regelmaat! Geniet nog even van die laatste 5 weken daar...

    Veel liefs,
    PennyLeen.

  • 09 Juni 2007 - 11:46

    Lisalotte:

    He liset,

    je vermaakt je opperbest zo te lezen! Wat goed dat je je zo goed kunt aanpassen aan alle veranderingen en er ook zoveel van geniet! Wat zal het inderdaad weer wennen zijn als je straks weer terug in Nederland bent! Ik hoop dat je nog een hele leuke tijd daar zult beleven en tot snel alweer!!

    xxx lisa

  • 09 Juni 2007 - 11:57

    Floor:

    Super, elke keer je verhalen! geniet nog maar van de laatste 5 weken, ze zijn zo voorbij!
    We komen ongeveer tegelijk terug in Nederland, dus we zullen allebei wel weer een beetje moeten wennen. Jij vooral, zo'n andere wereld lijkt me waar je al die tijd hebt gezeten.
    Ben in ieder geval benieuwd naar al je foto's enzo!
    Liefs Floor

  • 09 Juni 2007 - 13:06

    Maarten:

    ach, mij lijkt een "gewone" Lisette ook wel weer eens leuk om te zien; voor zover dat mogelijk is dan ;-)

    Dikke kus

  • 09 Juni 2007 - 15:30

    LeonThannhauser:

    Wat zul je veel te vertellen hebben als je thuis bent, maar geniet nog van die laatste weken......
    Groet van je grote en kleine neven x x x x x x x x x x x x x

  • 09 Juni 2007 - 17:06

    Isabel:

    en nu nog een uitgever zoeken hé !!!
    Geweldige foto´s en verhalen, jammer om daar niets meer mee te doen.
    Tot gauw bij ons in Espana we rekenen op je.

  • 09 Juni 2007 - 17:16

    Esther Scheerder:

    Geniet nog maar lekker van je laatste weekjes aan de andere kant van de wereld! Voor je het weet zit je weer in het -op-dit-moment-niet-eens-zo-heel-koude- Nederland! ;)

    GENIET ervan! Maar volgens mij doe je dat ook wel met volle teugen!

    Dikke knuffel,
    Esther

  • 09 Juni 2007 - 19:18

    Femke:

    ha Lisette,

    Geniet nog even van je laatste weken daar, en van die vip behandeling, voor je het weet ben je werer gewoon Lisette...

    Liefs,

    Femke

  • 10 Juni 2007 - 08:38

    Esther Goris:

    Geniet nog maar even van alle aandacht en al de mooie natuur en leuke dingen die je mogelijk in je laatste weken nog gaat zien en doen! Hier blijf je altijd 'gewoon Lisette', maak je daar maar geen zorgen om, en...ik ben ergens toch ook wel nieuwsgierig naar de overige verhalen,en natuurlijk om jou maleisisch te horen spreken..!

    Veel liefs,
    Esther*

  • 10 Juni 2007 - 11:09

    Debby De Hond:

    Echt genoten van al je belevenissen, wat ben jij een durfal en een avonturier.Leuk om live van je te horen, als je weer terug bent.

    Veel liefs, en geniet er nog ff van,

    Debby

  • 10 Juni 2007 - 11:38

    Heleen:

    Hey wijffie,

    Goed te horen dat je weer richting ons kikkerlandje komt.... Wat zal dat weer wennen zijn zeg.

    Ik hoor graag van je als er een welkomstfeestje geplant staat en anders spreken we van de zomer snel weer af ;p

    Geniet nog even van je weekjes daar!!!

    Dikke kus, Heleen

  • 10 Juni 2007 - 19:25

    Remie:

    Wat lees ik nou?! Ben je ooit gewoon geweest? Ik ken jou niet anders dan bijzonder. Enfin ik zal het over een paar weken meemaken.

    Liefs,
    Remie

  • 11 Juni 2007 - 08:35

    Dineke:

    Uhm, cikgu was je hier toch ook al?
    Ik wil je straks heus wel helpen wat langzamer te laten wennen aan het 'normale' bestaan hoor,.. Hmm welk tentamen kon ik nog bijles voor gebruiken...? vast wel iets statistisch ;-)
    Geniet er van meis!
    Dikke kus

  • 11 Juni 2007 - 11:28

    Mayee:


    Hi Apa Atas?

    Ambo doktau nok tulih genamorhima sini nih..tp dakpo lah,janji ambo bulih tulih sebagai tando ambo ingak kodemo.
    Kalu demo dok pehe,tuh demo punyo pasa,sapo suruh demo doksir pehe?

  • 11 Juni 2007 - 13:00

    Lis:

    Kawe pahe, demo kecik gapo. Kawe mito maaf. Kawe malu nak kecik denge demo?
    Demo nak kecik denge kawe demo keno kecik kedah. Baru kawe pehe? Demo ingat kawe tak tau demo kecik?
    Demo apa kaba loni?

    Loni keh kat Cameron Highlands. Kat sini seronok tapi dok supo Perhentian. Esok keh gi ke Tiome. Ong buat apa esok?

    Doeidoei en ik spreek je snel weer!
    Lis

  • 11 Juni 2007 - 13:32

    Mayee:


    Hi Apa Atas?

    Ambo doktau nok tulih genamorhima sini nih..tp dakpo lah,janji ambo bulih tulih sebagai tando ambo ingak kodemo.
    Kalu demo dok pehe,tuh demo punyo pasa,sapo suruh demo doksir pehe?

  • 11 Juni 2007 - 13:37

    Mayee:

    hah? lihbu ceke gokju bukdu nih? posa ja'a diodi eh? yobaha nih

  • 11 Juni 2007 - 18:32

    Jose:

    Hi Liset,

    veel ervaringen rijker kom je terug. Een warm welkom, zeker weten!! Hoop dat je nog even kunt genieten en goed afscheid kunt nemen van het reizen en iedereen die je lief geworden is!

    Tot gauw, Jose

  • 18 Juni 2007 - 06:13

    Corine:

    Hoi meid!

    Wat ben ik jaloers op je verhalen en je ervaringen. Maar oke, ik mag ook niet klagen natuurlijk... :-)
    Heb ik nou goed begrepen dat je niet meer bij mij komt thee drinken? :-( Boehoe, snif snif! Nou meid geniet maar van je mooie weken daar en van de bijzondere mensen. Ik zal af en toe even naar je zwaaien, aangezien we toch op hetzelfde eiland zitten! Bereid je maar vast voor op de Nederlandse anonimiteit... :-P
    Duikse en goeie reis vast!

    Heel veel liefs, Corine!

  • 18 Juni 2007 - 09:22

    Thea:

    ha Lisetje
    Leuk dat je weer terugkomt en ik weet zeker dat Beatrix inmiddels wel even met je aan de high tea wil gaan.
    Of een bezoekje aan de Eikenhorst waar Maxima ook Vip's binnenhaalt :-)
    Maar er is ook weer een tekort aan schooljuffen heb ik begrepen, dus......
    Nederland wacht op je!

    liefs
    thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2007

Dank jullie wel!

15 Juli 2007

En dan eeeeeeindelijk: THAILAND!!!

06 Juli 2007

Swept away

26 Juni 2007

Borneo!

09 Juni 2007

Nog 5 weekjes!

Actief sinds 15 Aug. 2006
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 50919

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: