Creeer een beetje Maleisie in Nederland - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van zoliesgrotereis - WaarBenJij.nu Creeer een beetje Maleisie in Nederland - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van zoliesgrotereis - WaarBenJij.nu

Creeer een beetje Maleisie in Nederland

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

02 April 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Okee, mochten jullie nou echt heel erg jaloers zijn geworden door al mijn verhalen, of heeeeeel graag zelf zouden willen beleven hoe het is om hier te wonen, of binnenkort zelf naar Maleisie gaan en goed voorbereid willen zijn. Dan heb ik hier een aantal tips om een stukje Maleisie naar Nederland te halen.

1) Rochel af en toe. Weet je wel, van die goeie, diep van achteruit je keel, die als je ze hoort je de groene klodders en gele klieders er zonder problemen bij voor kunt stellen.
Overigens het liefst als iemand net smakelijk zit te eten. Of zo'n lekkere rochel kunt produceren als je bij de kassa staat te wachten op zo'n 5 centimer afstand van iemands oor.
2) Koop een brommer en laat de auto staan als je met de hele familie naar de stad wil. D'er past makkelijk een heel gezin op zo'n brommertje (vergeet niet het kleine detail dat mensen in maleisie gerust 6 kinderen hebben). Koop trouwens dan geen nieuwe, meer eentje waarvan je denkt dat die geen maand meer te leven heeft. En dan minstens met zijn vijven (heb je nog geen kinderen: leen de buurkinderen(onder het mom van de culturele ervaring moet dat geen probleem zijn!)). Doe je jas achterste voren aan, knoop een zakdoek voor je gezicht en rij voor de echte maleisische experience niet over het asfalt, maar probeer de berm.
3) Trek als het regent de stekker uit het stopcontact van de computer en de telefoon. En vergeet je mobiel natuurlijk niet. Kun je een beetje ervaren hoe het is in Kuala Tahan. Ik bedoel, ik zal niet gelijk vragen om alle stroom uit te schakelen. Wat negen van de tien gebeurt als het hier regent. En vreemd genoeg doet het dat vaak genoeg in het regenwoud...
4) Zet de stoelen en de eettafel in de schuur en eet op de grond. Laat het bestek ook in de la (en eet dan niet alleen een boterham of frietjes, maar gewoon een bord rijst met een lekker smeuig sausje).
Ben je echt in voor de Maleisische ervaring, zet dan ook de bank buiten en biedt je bezoek een plekje aan op de grond. Of kijk lekker tv, vanaf de vloer.
5) Ben je nog niet getrouwd, maar heb je wel een vriendje of vriendinnetje, probeer elkaar deze week eens niet aan te raken. Denk elke keer dat je in de verleiding komt maar aan de brandende verdoemenis waar je in terecht gaat komen als je dat wel doet. Oh, dat betekent ook niet met elkaar alleen zijn deze week.
6) Ben je wel getrouwd, praat dan deze week niet met mensen van het andere geslacht als je daar geen strikt noodzakelijke reden voor hebt. Voor de vrouwelijk lezers: zorg dat je toestemming hebt van je echtgenoot voor alle aktiviteiten die je doet. Boodschappen doen, met vriendinnen afspreken, werken of wat dan ook.
7) Voor de echte avonturiers, slaap met de verwarming op een graad of 35 met de hele familie (of denk die erbij) op de grond in de woonkamer. Nodig wat ratten uit, de slang van je neefje en verzamel wat spinnen van de zolder. Voor de nodige verrassings effecten gedurende de nacht...
...

Okee, misschien is dit wel genoeg. Ik bedoel andere opties zijn de wasmachine niet gebruiken en alles met de hand te wassen. Woon je alleen, stel voor ook de was van je vrienden te doen. Als je een sloot achter het huis hebt..okee never mind. Of gooi het eten niet weg als er honderden mieren over heen wandelen, maar spoel het gewoon even af voordat je...
Ik hoop dat dit alles leidt tot enige inspiratie. Of aanspreekt tot de verbeelding. En oh ja, ik hoop dat het ook nog steeds uitnodigt om een keer op vakantie te gaan in Maleisie...

  • 02 April 2007 - 10:04

    Petra:

    Hahaha! Ik zal zo even een formulier opstellen waarop ik schriftelijk toestemming van Folke krijg en wat spinnen verzamelen van de zolder. Altijd gezellig ;) Ik moet vanavond werken en dan ga ik je even mailen meis!

    Mis je.
    Dikke kus

  • 02 April 2007 - 10:11

    Corine:

    Hoi meid!

    Schitterend verhaal, ik heb er veel inspiratie van opgedaan! Ik kan niet wachten tot ik op Kalimantan (toch zeer dicht bij Maleisië) zit... Haha!
    Kom je nog een keer langs als ik daar ben trouwens? Succes met je kindertjes!

    Liefs Corine.

  • 02 April 2007 - 10:17

    Femke:

    He Lisette,

    wat een mooie verhalen daar uit Maleisie, geweldig wat je daar allemaal meemaakt, ongelooflijk. Geniet er van!

    Ik hoop dat het zo mooi blijft!

    Liefs,

    femke

    PS en als je die managers in pak aankunt, kun je vast de hele wereld aan : ).

  • 02 April 2007 - 10:33

    Hans:

    alle tips en aanbevelingen goed in mij op genomen en zullen dit in de groep gooien, wie weet................?

    Geniet er nog maar even van want het is voorbij voor je er erg in hebt.

  • 02 April 2007 - 11:12

    Raas:

    gelukkig valt het mee; ik zou het sneu vinden als het niet leuk voor je was :p

  • 02 April 2007 - 12:29

    Emmie/isabel:

    voorbij is dit avontuur nooit, beschreven in je mails, vastgelegd op beeld ennn.... is in je gedachten.
    Wat staat de kleding je schitterend Lisette, neem je er wat van mee?
    veel liefs van ons uit Orba España

    (weer een geweldig verslag!!! zoek maar een uitgever als je weer thuis bent)

  • 02 April 2007 - 19:03

    Jory:

    hihihihi;) Je kunt ook niet alles hebben he;)

  • 02 April 2007 - 20:02

    Leon Thannhauser:

    UUUHHHH we annuleren effe voor de pasen....

    Sorrie....


    Dikke knuffel vanuit Nederland van Leon en kids x x x

  • 03 April 2007 - 08:20

    Kim:

    Onvoorstelbaar...Je vraagt je af wat maleisiërs zouden denken als je ze een weekje in Nederland zou planten. Bij voorkeur in Amsterdam ofzo.

    Liefs!

  • 06 April 2007 - 16:17

    Ils:

    hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahaha...dat vond ik ongeveer van je berichtje:) heeeerlijk
    ga snel kijken naar belpiraat om te zien of ik je kan bellen!!!!

  • 06 April 2007 - 16:20

    Ils:

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx die hoorden er natuurlijk ook nog bij:)

  • 22 April 2007 - 09:54

    Bep:

    Ik slaap toch liever in mijn bed!Maar wat een belevenissen en ik wil toch een keer naar Maleisie. despinnen bewaar ik wel voor daar!Het lezen van ie ervaringen zijn zeer amusant.
    Liefs mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2007

Dank jullie wel!

15 Juli 2007

En dan eeeeeeindelijk: THAILAND!!!

06 Juli 2007

Swept away

26 Juni 2007

Borneo!

09 Juni 2007

Nog 5 weekjes!

Actief sinds 15 Aug. 2006
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 50969

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: