Ziek, zwak en misselijk - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van zoliesgrotereis - WaarBenJij.nu Ziek, zwak en misselijk - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van zoliesgrotereis - WaarBenJij.nu

Ziek, zwak en misselijk

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

23 April 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Okee, ziek zijn is al niet leuk, maar afgelopen week hier ziek zijn was helemaal een beproeving. Naar alle waarschijnlijkheid een voedselvergiftiging, verkeerd water gedronken ofzo. Tsja het moest er een keer van komen. Dus een aantal dagen alleen maar geslapen om af en toe wakker te worden om fijn over te geven. Heerlijk. Heel lief hadden vrienden van mij zich meegenomen naar hun huis om voor me te zorgen. Hoe fijn is dat als je ziek bent. Het was heerlijk dat er iemand was die me af en toe wat water kwam brengen of soep voor me maakte. Een klein minpuntje alleen (maar je hoort me niet klagen hoor) was dat de mensen hier in Maleisie iets anders leven dan in Nederland. Overal zijn beestjes en beesten, het is binnen net zo warm als buiten (altijd warmer dan 30 graden, maar overdag wordt de 42 graden gemakkelijk bereikt), en de wc's zijn niet meer dan een gat in de grond. Normaal gesproken vind ik dat allemaal heerlijk: hoort bij de ervaring en juist dat maakt de beleving zo echt en bijzonder. Maar als je ziek bent, is het niet heel fijn...
Hang je bijvoorbeeld onwijs beroerd boven een gat in de grond over te geven zie je dat de brij onder dat gat een en al beweging is. Okee, eewl, ik wil NIET weten wat daar allemaal gebeurde en leefde! Verder is er geen enkele 'luxe' in welke vorm dan ook, dus een normale douche om even af te koelen is er gewoon niet. Wat je als je ziek bent, en het veertig graden is, o zo kunt waarderen. Dus sta je ziek met een bakje achter het huis lauw-warm water over je heen te gieten. Ga je naar het toilet, wordt je opgeschrikt door een enorme pad die tegen je been aanspringt. Wil je nog een slok thee nemen nadat je weer een uurtje geslapen hebt, pak je een bewegende zwarte massa mieren vast in plaats van een schone mok met lekkere thee. Geen bedden zoals wij die kennen, dus lig je op de vloer op een matje, wat zijn beste tijd al zo'n honderd jaar geleden had gehad. Voor de verandering sliep ik weer eens (op dat matje) toen ik iets over mijn gezicht voelde lopen. Loom opende ik mijn ogen, zie ik een rat op twintig centimer van mijn gezicht zitten. ARGHHHHHH!!!! Het is dat ik toen te ziek was om me er iets van aan te trekken. Maar d'er liep gewoon een RAT over mijn GEZICHT!!! IEWL,IEWL, gruwel, gruwel, IEWL!
Ik ben weer zo goed als beter, met de hulp van de nodige medicijnen en met de lieve zorg van mijn vrienden hier.(Maar iewl! d'er liep een rat over mijn gezicht!!!) Nogmaals, je hoort mij niet klagen, ik wilde dit alleen graag met jullie delen...

  • 23 April 2007 - 08:01

    Annelies:

    Hoi Lisette,
    Ziek zijn onder primitieve omstandigheden maakt de ervaring wel compleet! Gelukkig ben je weer wat beter. Ik heb je gemaild.
    Liefs,
    Annelies

  • 23 April 2007 - 09:05

    Marjolein:

    Fijn dat je weer beter bent en gelukkig dat er voor je werd gezorgd toen je zo ziek was,liefs

  • 23 April 2007 - 09:10

    Petra:

    Ow, wat had ik graag even persoonlijk een kriebel en krioelvrije muur om je heen gebouwd, compleet met lekkere douche en gezonde fruithapjes. Ik mail je snel meis. Zullen we deze week weer bellen?

    Kus!

  • 23 April 2007 - 10:39

    Jose:

    ieeeh dit klinkt niet fijn! Maar gelukkig ben je er weer.. alles meemaken toch ;) we kijken naar je terugkomst uit!

  • 23 April 2007 - 11:00

    Lisalotte:

    He liset,
    wat naar dat je ziek was! Die ervaringen (vooral die rat ja haha) waren echt verschrikkelijk! Ben blij dat je je wat beter voelt! Mail je snel weer!
    Liefs Lisa

  • 23 April 2007 - 15:48

    Isabel Thannhauser:

    lieve Lisette wat jammer dat ik er niet was toen je belde!!! Zeker met de wetenschap dat je zo ziek bent geweest!
    je beschrijft je situatie zo realistisch dat ik de rat bijna zie.
    Je zult onze luxe westerse badkamers wel weer waarderen !!! Maar ook dit was een belevenis om nooit te vergeten denk ik.
    Besitos, saludos y cariños desde
    Orba España

  • 24 April 2007 - 09:57

    Floor:

    He, wat een nare ervaring! Gelukkig ben je er weer bovenop gekomen! Spreek je nu eigenlijk echt al goed Maleisisch? Ben je van plan de rest van de tijd op dezelfde plek te blijven? Wanneer kom je ongeveer weer naar NL?
    Spanje is super! Maar de tijd gaat veel te snel......
    Liefs Floor

  • 24 April 2007 - 16:47

    Esther:

    Ah nee zeg, ik kan me voorstellen dat wanneer je ziek bent, je al die dingetjes iets minder kunt waarderen. Wel blij om te lezen dat je vrienden daar je hebben opgevangen en je er niet helemaal alleen voor stond.
    Oh en, ieeehww.. die RAT! ;)
    Hoop dat je nu inmiddels weer helemaal bent opgeknapt!

    Liefs, Esther

  • 24 April 2007 - 22:08

    Leon Thannhauser:

    Hoi hoi,

    Ivm onze wat minder primitieve vakantie een late reactie.....
    Gelukkig dat het je alweer wat beter gaat.
    Wat zul je e.e.a. weer gaan waarderen in NL.......

    Dikke knuffel van Leon en kids.. x x x

  • 27 April 2007 - 06:50

    Femke:

    ha Lisette,

    een rat in je gezicht, nee het moet niet veel gekker worden. Ik zie het helemaal voor me, idd iewl! Fijn dat je nu weer wat beter bent!

    Heb je al een besluit genomen over volgend jaar? Laat het met weten he!

    Liefs,

    Femke

  • 27 April 2007 - 12:26

    Bep:

    Wat akelig om zo ziek te zijn.fijn om te lezen dat je weer iets beter bent.Afschuwelijk om een rat over je gezicht te voelen lopen,dat je geen hartverzakking kreeg,brr brr brr.Ik moet er niet aan denken.Heel veel sterkte met de laatste restjes ziek zijn.
    Het is hier al bijna een hele week meer dan 25 graden,voor april dus erg heet, maar we zitten heel veel buiten.
    Twee weken geleden heb ik een grote stapel kleurplaten naar je opgestuurd,ben erg benieuwd of die aangekomen zijn,maar ik snap dat je ze nog niet gezien hebt.nog veel sterkteen veel liefs van hij. Mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Augustus 2007

Dank jullie wel!

15 Juli 2007

En dan eeeeeeindelijk: THAILAND!!!

06 Juli 2007

Swept away

26 Juni 2007

Borneo!

09 Juni 2007

Nog 5 weekjes!

Actief sinds 15 Aug. 2006
Verslag gelezen: 584
Totaal aantal bezoekers 50928

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: